|
艺术家:若埃尔·格拉尔
标题:雪地上的足迹
发行年份:2018年
厂牌:Alpha
流派:古典
音质:FLAC(分轨)/24位-96千赫兹FLAC(分轨+小册子)
总时长:58:27
总大小:278兆字节/1.05千兆字节
网站:专辑预览
曲目单
1. 雪地上的足迹(致母亲)03:36
2. 迁徙与超越(致迪迪埃·加拉斯)04:01
3. 雾中的振翅声(致皮埃尔·法夫尔)03:56
4. 幽灵节奏(致雅克·德布斯)02:57
5. 高山风铃草(致阿尔芒·阿马尔)02:25
6. 你会举办婚礼吗?(致让-弗朗索瓦·齐热尔)03:15
7. 雾气(致克里斯蒂安·范德)02:50
8. 亚伯·托尔巴克1/布拉乌尔(致克洛德·沃尔特)01:33
9. 亚伯·托尔巴克2/佩洛克(致马修·德尔皮)01:41
10. 亚伯·托尔巴克3/布奇梅亚纳(致约安·穆兰)02:10
11. 晚祷钟声(致 Emmanuel Guibert)02:48
12. 牛颈(致哥哥阿兰)03:25
13. 大乔拉斯北壁(致伊夫·卡萨尔)03:38
14. 露珠瀑布(致迪特尔·赫尔曼)04:25
15. 德彪西或钟楼(致梅埃尔·盖泽尔)05:13
16. 旷野钟声唤雪来(致阿尔班·索图尔)03:11
17. 雪花邀请群山共舞(致阿克塞尔·勒库尔)03:21
18. 雪下(致安妮·卢梭)04:02
打击乐演奏家若埃尔·格拉尔是异趣声音与乐器的不懈探索者,此次为Alpha厂牌带来第三张专辑《雪地上的足迹》:“纯真的初声、牛铃与铃铛声、被群山吞没的声响……”他以作曲与灵感致敬(德彪西、巴托克),引领听众踏上令人目眩的阿尔卑斯情感之旅,而他的神奇乐器阵容包括:鼓、巴拉风琴、口风琴、桑扎琴、大小牛铃、日本太鼓、长鼓、雨棍、雷音板——以及他著名的“钟琴”:
“1986年1月的一个午后,我拜访了霞慕尼的德武苏工作室,那里专门制作装饰动物颈部的铃铛与舌形牛铃,让山间回荡着它们的鸣声……我将这些新宝贝加入打击乐装备,未料想这些混杂在铙钹中的新成员最终竟自成一体……完全不同于教堂钟声(铸造时已精确计算音高),牛铃的音高只是近似值。低音铃被称为‘浊音’,高音铃为‘清音’——只需几个牛铃音符就能辨认特定的牛群。若想组装一套完整的调音牛铃,可能需要测试数百个铃铛,最终仅挑选出寥寥几个……为收集一套三个半八度的半音牛铃,我足足花了二十年!”
——若埃尔·格拉尔
Artist: Joël Grare
Title: Des pas sous la neige
Year Of Release: 2018
Label: Alpha
Genre: Classical
Quality: FLAC (tracks) / 24bit-96kHz FLAC (tracks+booklet)
Total Time: 58:27
Total Size: 278 MB / 1.05 GB
WebSite: Album Preview
Tracklist:
1. Des pas sous la neige (À ma mère) 03:36
2. Transhumance et transcendance (À Didier Galas) 04:01
3. Battements d'ailes dans le brouillard (À Pierre Favre) 03:56
4. Les rythmes fantômes (À Jacques Debs) 02:57
5. Campanula alpestris (À Armand Amar) 02:25
6. La noce feras-tu ? (À Jean-François Zygel) 03:15
7. La buée (À Christian Vander) 02:50
8. Abel Torbak 1 / Brâul (À Claude Walter) 01:33
9. Abel Torbak 2 / Pe Loc (À Matthieu Delpy) 01:41
10. Abel torbak 3 / Buciumeana (À Yoann Moulin) 02:10
11. Cloches Vespérales (À Emmanuel Guibert) 02:48
12. Le cou des vaches (À mon frère Alain) 03:25
13. Les Grandes Jorasses Face Nord (À Yvan Cassar) 03:38
14. La cascade des perles de rosée (À Dieter Hermann) 04:25
15. Debussy ou la tour des cloches (À Maël Guezel) 05:13
16. Sonnerie de plein champ pour faire venir la neige (À Alban Sautour) 03:11
17. Les flocons invitent la montagne à danser (À Axel Lecourt) 03:21
18. Sous la neige (À Anne Rousseau) 04:02
Joël Grare, percussionist and tireless seeker after offbeat sounds and instruments, here presents his third album for Alpha: ‘Footprints beneath the snow: first sounds of innocence, cowbells and jingle-bells, sounds swallowed up by the mountain’… Through his compositions and inspirational influences (Debussy, Bartók) he follows a dizzying emotional Alpine path, along with his amazing instruments: drums, balafon, melodica, sanza, cowbells of all sizes, Japanese drums, trompiki, rainstick, thunder sheet – and his famous ‘clavicloche’: One early afternoon in January 1986 I visited the Devouassoud workshop in Chamonix, manufacturer of the jingle bells and tongued cowbells that adorn the animals’ necks, filling the mountainside with their chimes… I added these new treasures to my percussion set, not realizing that these newbies arranged among my cymbals would eventually become an instrument in their own right… Totally unlike church bells, whose pitches are precalculated when casting them, the pitch of cowbells is only approximate. The low-pitched bells are called “dull”, and the high-pitched ones “bright” – you need only a few cowbell notes to identify a particular herd. When trying to assemble a full tuned set, you might test several hundred cowbells and pick out just a few… To collect a chromatic set of three-and-a-half octaves took me a good twenty years!’ Joël Grare
|
|